תמונת ידיים על מקלדת

אסטרטגיה וחדשנות – זו כבר לא רשות

לאורך שנותיי כמנהל נוכחתי לדעת כמה קשה למנהלים מוכשרים ככל שיהיו, לסגל לעצמם ראיה אסטרטגית, להביא חדשנות  ולהוביל את היחידה שלהם למחוזות חדשים.

בעידן המהיר בו אני חיים, שהתמורות בו מתרחשות במהירות גדולה והיצירתיות של היום זה כבר המובן מאליו של המחר מנהלים חייבים לפתח ראיה וחשיבה אסטרטגית ויכולת להסתכל בעיניים ביקורתיות מצד אחד על היחידה ומצד שני להביא חדשות וערך חדש!
אז איך עושים את זה? איך מצליחים לראות רחוק? 

אף פעם לא מאוחר ללמוד! אחת הדרכים שמוכחות כהצלחה היא למידה מתמדת והעמקה בתחום אותו אני מנהל. מחוויה האישית שלי אומר כי לעולם  לא הפסקתי ללמוד, כיום יש ספרות מקצועית רבה אינטליגנטית ומעשירה שמאפשרת לך לגרות את החושים  ולראות איך מה שאני קורא ולומד ניתן ליישום ביחידה הניהולית שלי. העניין הוא לאפשר לעצמך לחבר בין חומר הקריאה או ההרצאה ב TED שאתה מאזין ולדמיין איך הדברים יכולים להביא לפריצת דרך במכירות של הארגון שלך

בואו נתחיל מהתחלה! – אחד התרגילים שהוכח כמוצלח ופורץ דרך הוא היכולת להתנתק מהמציאות העסקית לרגע ולפנטז. התרגיל נועד לאפשר למנהלים לא להיות מקובעים  ושבויים באילוצי הארגון או במשפטים “מורידים” כמו “ניסינו את זה” “זה לא יצליח בארגון שלנו” “לעולם לא יאשרו זאת” – המשפט שצריך להניע את החשיבה הוא – “בוא נקים מחדש את מערך המכירות שלנו” – כמובן שלאחר שיגיעו הרעיונות והפנטזיות נצטרך להפגיש אותם עם המציאות העסקית ויחד לחשוב איך מגשרים בין המצב הרצוי למצב המצוי, אבל אז תתווכחו לראות כי לא מעט רעיונות שנראו מוטרפים או לא הגיוניים עוברים ליטוש והתאמה והופכים להיות הדבר הבא במכירות

יחד כל הדרך! – מנהל שחושב שהידע והיכולת לייצר פריצת הדרך נמצאת רק אצלו ימצא את עצמו מתקשה מאוד לפתח אסטרטגיה חדשה, לפרוץ את המוכר והידוע ולהביא חדשות במכירות. אמונתי האישית לאורך השנים שחובה על המנהל בכיר ככל שיהיה  לשאול, לשאול ועוד קצת לשאול. ואת מי לשאול? את כולם! נציגי מכירות, מנהלי המכירות, אנליסט בארגון, אנשי שיווק ואת כל מי שנמצא בממשק עבודה איתו! הרעיון המרכזי הוא לאפשר לאנשים להביע את דעתם ולהזמין אותם לחשוב יחד מה עוד ניתן לעשות בשביל לפרוץ ולייצר חדשנות! המדהים בסיפור הזה שנראה כי אנשים שמגיעים מדספלינות אחרות ולאו דווקא ממכירות, מייצרים רעיונות מדהימים  וגם אם לפעמים ז רק רעיון בוסר, לנו יש את היכולת ללטש את הרעיון ולהביא  אותו לידי בשלות וקיום. 

אז לסיכום, זכרו שאם לא הבאתם חדשות ולא יצרתם אסטרטגיה חדשה לאחרונה אתם בסכנת הכחדה. כן, להביא היום חדשנות זה כבר לא Nice to have אלא כורח המציאות העסקית וכל יום ששמרתם על המצב הקיים, בעצם צעדתם  צעד נוסף לאחור!